Wiele firm na całym świecie wykorzystuje różnego rodzaju gadżety reklamowe.
Właściciele firm są świadomi faktu że wykorzystanie artykułów promocyjnych wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i wyraźnie zwiększa świadomość klientów. W przeciwieństwie do innych metod promocyjnych klienci zwracają uwagę na artykuły promocyjne. Faktem przemawiającym za artykułami promocyjnymi jest ich możliwość dostosowania do firmy, branży czy produktów. Istnieją idealnie dostosowane artykuły promocyjne dla wielu różnych firm: biura podróży rozdają pendrive’y w stylu samolotu, a restauracje używają serwetek z nadrukiem logo. Gadżety reklamowe stały się nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Upominki reklamowe są używane w każdej branży i w każdej dziedzinie życia i są używane obecnie bardzo powszechnie. Każdy, kto rozsądnie wykorzystuje nośniki reklamowe jako artykuły promocyjne, stwarza korzyść dla własnej firmy, ale także dla swoich klientów.
Artykuły biurowe od długopisów i notatników po kubki, od dawna są poszukiwanymi nośnikami reklamy.
Wiele firm wykorzystuje przykładowo torby, eleganckie aktówki, klasyczne torby bawełniane, czy modne torby gimnastyczne torby są mobilnym nośnikiem reklamy i zawsze były popularnym prezentem promocyjnym. Markowe artykuły promocyjne: nazwy marek oznaczają jakość, a rozdawanie jakości oznacza wyrażanie uznania. Dobrym pomysłem będzie także długopis z hasłem reklamowym, zapalniczka z logo firmy lub smycz z przekazem reklamowym. Wszystkie należą do klasycznych gadżetów, których wykorzystanie ze względu na ich szeroki zasięg i niską cenę jest bardzo szerokie. Artykuły promocyjne warto mieć ze sobą na na targach i spotkaniach branżowych. Nie powinno zabraknąć przedmiotów promocyjnych, takich jak torby targowe lub słodycze z nadrukiem logo Twojej firmy. Bardzo popularne gadżety reklamowe to także koszulki, mogą być to koszulki z zaprasowanymi elementami, jak również naszywane. Przykładowo z wykorzystaniem sitodruku. Ważne jest aby nadruki były wytrzymałe i nie schodziły po kilku praniach.