Obecnie media społecznościowe dają nam wiele możliwości jeżeli chodzi o marketing i reklamę.
Media społecznościowe mają bardzo duży zasięg, jeżeli chodzi o ilość użytkowników. Zanim zanurzysz się od razu i opublikujesz coś w mediach społecznościowych, cofnijmy się o krok i spójrzmy na szerszą perspektywę. Pierwszym krokiem jest przemyślenie strategii dotyczącej mediów społecznościowych. Należy zastanowić się w jaki sposób media społecznościowe mogą pomóc Ci osiągnąć cele biznesowe. Niektóre firmy wykorzystują media społecznościowe do zwiększania świadomości marki, inne używają ich do zwiększania ruchu w witrynie i sprzedaży. Media społecznościowe mogą również pomóc w generowaniu zaangażowania wokół marki, tworzeniu społeczności i służyć jako kanał obsługi klienta dla klientów. Główne platformy mediów społecznościowych, o których mowa powyżej, to Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube i Snapchat. Istnieją również mniejsze i wschodzące platformy, takie jak Tumblr, Tik Tok i Anchor, a także platformy do przesyłania wiadomości społecznościowych, takie jak Messenger, WhatsApp i WeChat.
Na początku lepiej wybrać kilka platform, na których Twoim zdaniem są docelowi odbiorcy, niż na wszystkich dostępnych.
Warto zastanowić się jakie rodzaj reklamy chcemy przedstawić. W zależności od tego do jakiej grupy odbiorców będziemy chcieli docierać należy wykorzystać inne narzędzia i pomysły. Warto pamiętać że mediach społecznościowych najwięcej osób to osoby młode. Zatem jeżeli oferujemy towary z zakresu nowych technologii będziemy mieli bardzo duże pole do popisu. Tworzenie różnego rodzaju wydarzeń, konkursów będzie przyciągało z pewnością odwiedzających. Użytkownicy poprzez polubienie naszej stronu mogą następnie rozpowszechniać nasze treści wśród swoich znajomych co będzie bardzo istotne. Wówczas trzeba będzie zastanowić się jak skłonić odwiedzających do wejścia na nasza stronę. Wiele firm korzysta z pomocy specjalistów w zakresie reklamy w social mediach, można przykładowo zapoznać się z ofertą: https://socialmedia.biz.pl/.