Rynek finansowy na terenie naszego kraju jest bardzo rozbudowany i obejmuje on wiele instytucji bankowych, które oferują swoim klientom wiele typów produktów finansowych.
Do tego grona zaliczane są przede wszystkim kredyty. Umożliwiają one finansowanie różnych wydatków po czym są spłacane w ramach dogodnych rat spłacanych regularnie przez kredytobiorcę. Obecnie na rynku dużą popularnością cieszą się pożyczki i kredyty hipoteczne, mieszkaniowe, refinansowe, konsolidacyjne czy też gotówkowe. Ich spora ilość może sprawiać pewne problemy w poszukiwaniu najbardziej opłacalnych ofert.
Atrakcyjne oferty kredytowe i sposoby ich porównywania
Jeśli mowa o kredytach to można oczywiście samodzielnie udawać się do oddziałów banków, dzwonić na infolinie czy też odwiedzać serwisy internetowe takich placówek, aby poznać dokładne parametry konkretnych produktów kredytowych. Następnie można zapisywać je w jakimś wygodnym miejscu i dokonać porównania z innymi ofertami. Takie szukanie „na piechotę” jest jednak bardzo czasochłonne, dlatego niewiele osób decyduje się na takie metody.
O wiele lepszą opcją pod względem poszukiwania i porównywania ofert kredytowych są różnego rodzaju internetowe rankingi. Są to specjalne strony z bazami danych przygotowanymi na bazie atrakcyjności ofert i opinii klientów. Dzięki nim można dość szybko i łatwo znaleźć kredyty o najniższym RRSO, najwyższej dostępnej kwocie, określonym okresie kredytowania oraz posiadających inne parametry istotne dla klienta. Warto jednak wcześniej ustalić czy dany serwis jest regularnie aktualizowany, aby uniknąć nieporozumień lub uzyskania informacji na temat nieaktualnych kredytów.
Trzecią ciekawą opcją są usługi fachowców promujących się hasłami, takimi jak na przykład doradztwo finansowe Monika Rytel. Porządni doradcy finansowi posiadają dostęp do aktualnych ofert i są w stanie wyszukiwać oraz porównywać kredyty dopasowane do potrzeb i aktualnej sytuacji finansowej klientów. Dodatkowo tacy fachowcy pomagają w załatwianiu różnych formalności, a nawet często są w stanie wynegocjować dla klienta bardziej korzystne warunki w porównaniu ze standardowymi ofertami.