Obecnie prawie połowa konsumentów woli kupować w sklepach internetowych właściciele sklepów tradycyjnych będą potrzebować nowych pomysłów na przyciągnięcie klientów, a nie będzie to łatwe.
Klienci wiedzą iż zakupy w sieci to nie tylko wygoda ale także duże oszczędności. Zachowania konsumentów podczas zakupów stale się zmieniają, a marki muszą nieustannie dostosowywać się do swoich oczekiwań. Nowe technologie, takie jak handel głosowy, handel społecznościowy i rzeczywistość rozszerzona, będą nadal zyskiwać na popularności. Łatwość wyszukiwania, zakupu, wysyłki i ogromna dostępność opcji od małych sprzedawców detalicznych po duże marki przyciągają więcej klientów online niż kiedykolwiek wcześniej. Zakupy online to zakupy o dowolnej porze, kiedy nie mamy czasu po pracy zajść do sklepu, możemy spokojnie wieczorem, usiąść przed monitorem komputera, i spokojnie kupić to czego potrzebujemy. Dodatkowo nie musimy dokonywać zakupów impulsywnie, zakup możemy przemyśleć, możemy na spokojnie porównać ceny. Zakupy społecznościowe to połączenie zakupów online i kanałów mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram.
Kanały społecznościowe zintegrowały płynne funkcje zakupów i zakupów na swoich platformach, ułatwiając firmom sprzedaż w sieciach społecznościowych.
Ponieważ ponad połowa całego ruchu internetowego pochodzi teraz z urządzenia mobilnego, coraz więcej właścicieli smartfonów korzysta z urządzenia mobilnego do robienia zakupów. Branża zakupów mobilnych wygenerowała 156 miliardów dolarów w samym 2017 roku i oczekuje się, że wyprzedzi tradycyjny eCommerce w 2019 roku. Obecnie w sieci bardzo chętnie kupujemy książki, jak również podręczniki szkolne, których cena w księgarniach internetowych jest dużo korzystniejsza. Poza tym nie musimy szukać książek w kilku miejscach w księgarni internetowej zakupimy łatwo cały zestaw w jednym miejscu, a całość zostanie nam dostarczona jedną paczką. Z pewnością jest to dość tania forma zakupów, ponieważ podręczniki w sieci będą około 20% tańsze.