Nie jesteś zadowolony z ruchu na swojej stronie? Chciałbyś, żeby stała się bardziej popularna? Jest na to rada, wystarczy naśladować najlepszych! Po pierwsze, musisz zadbać o dobrą, zapadającą w pamięć domenę.
Po drugie, szata graficzna to element, który decyduje o pierwszym wrażeniu. Jeśli zrobisz brzydką stronę, internauta ucieknie z niesmakiem. Po trzecie, dbaj o wartościowy content. Zbyt wiele śmieciowych tekstów zaistniało w Internecie, chyba nie chcesz, aby twoja strona zawierała nic niewarte treści? I pamiętaj o tym, żeby regularnie dodawać nowości; nieaktualizowana strona szybko zostanie zapomniana przez odbiorców. Po czwarte, witryna musi mieć fundament w postaci szybkiego serwera i przejrzystego kodu. Nie ma na tym świecie nic bardziej irytujące niż strony, które ładują się godzinami. Po piąte, zadbaj o odpowiednie pozycjonowanie. W tym momencie się zatrzymamy, bo nie każdy czytelnik rozumie, na czym polega skuteczne działanie SEO.
Pozycjonowanie strony – z czym to się je?
Pewnie korzystasz z wyszukiwarki internetowej. Po wpisaniu określonego słowa lub frazy pojawia się jakiś wynik. Dobrze by było, gdyby twoja strona internetowa pojawiała się na wysokim miejscu po wpisaniu określonych słów. Tutaj w grę wchodzą głównie słowa kluczowe – stosuj je w przestrzeni swojej strony (tylko nie przesadzaj, nadmiar jest niekorzystny dla witryny). Istotne jest także zachowywanie względnej elegancji w konstrukcji strony – unikaj bałaganu w działach i trzymaj się zasad SEF (skrót: Search Engine Friendly). Inną formą polepszania pozycji w wyszukiwarce jest linkowanie z zewnątrz; zadbaj o umieszczeniu adresu strony w katalogach (np. firm).
Te podstawowe rady warto uzupełnić wiedzą zdobytą podczas lektury tego poradnika: https://kozak.biz/pozycjonowanie-lokalne-i-pozycjonowanie-google-maps-poradnik/. Ten tekst znakomicie opisuje problematykę SEO. Ponadto dowiesz się z niego kilku interesujących rzeczy o pozycjonowaniu firmy za pomocą Google Maps.